Thursday 11 November 2010

suami itu juga anugerah ALLAh

salam kepada sahabat sekalian..
Sedihnya bila dgr lagu Maher Zain yg bertajuk for the rest of my life.

liriknye menyentuh hati..

Saya dedicate lgu ni utk suami tercinta.. Ya ALLAH besar sungguh rasa cinta saya padanya sampai saya sendiri khuatir melebihi cinta saya pada ALLAH..

Suami saya aalah anugerah ALLAH yg tak ternilai. Dia tidak sesempurna lelaki lain, batasan nya tetap ada. Tp sy tak pernah rasa kurang dgnnya. Seboleh usahanya melengkapi hidup sya dan memberi kekuatan.

Setiap sakit saya dia yg jaga. Tidur malam saya yg sering terganggu oleh mujahid kecil selalu di temani oleh nya. Ada lgkah lelaki lain sepertinya jika saya kehilangan nya??? itu yg sering sya pikirkan sehingga sy jd takut kehilangan dia.

Bayangkan sahabat, 2 jam kami terpisah dgn tugas medidik saya mesti msg dia. Saya mahu dia selesa seperti mane dia selesakan hidup saya.

Usia perkahwinan kami masih muda dan menanti permata hati kami yg pertama. Dia sentiasa dgn saya memberi semangat tdk kira apa jua keadaan.

Kami tidak ada kenderaan melainkan moto itupun pinjam abg2 ipar. Dia sanggup bersama saya meredah hujan panas, berbasah kuyup, dirimbun embun malam dan selalu beri kata2 smgt " thn dpn kita beli kereta".. Dia juga teman saya belajar kereta sampai lulus.

Masa awal kehamilan sy mengalami morning sickness sampai x mampu nk thn airmata. Sy lihat dia merasai setiap getir bersama saya, matanya merah. APabila saya rasa sakit pinggang dan baby terlalu aktif, dia akan ckp " ni ganjarannya besar'. bila saya berduka, dia kan ckp " kan abg ada".. Allah hadiahkan saya dgn seorg lelaki yg namapak kurang oleh mata orang lain tp pd sy dia adalah anugerah ALLAH... Anugerah yg tak mungkin berganti...

p/s Doakn kami bercinta sampai syurga

3 comments:

  1. yeah.yeah..
    amiin..
    semoga ko bahagia selalu kakpin..
    muaahhh,..

    ~kekka~

    ReplyDelete
  2. selamat bcinta hingga ke syurga!! smg kalian bahagia dunia dan akhirat..

    ReplyDelete
  3. NAK KAWEN JUGAK LAH...~ ERMM...NYWAY...TULIS LA PULAK ANUGERAH AKU SEBAGAI SEORANG KAWAN...HAHAHA....~
    ~SI ISTERI AKAN HIDUP BERSAMA DI SYURGA DENGAN SUAMINYA YANG PALING BAIK SEPANJANG SI ISTERI HIDUP DI DUNIA...~

    ReplyDelete