Saturday 31 October 2009

Perginya direlakan dalam tangisan

salam sahabat..
terima kasih kepada mereka yang memahami kondisi saya tika ni.
Memang agak pelik dan mengelirukan..
Minta maap keada mereka yang membuat panggilan tetapi tidak dijawap, juga pada mereka yang SMS tetapi tidak berbalas. MIntak maaf kepada sahabat kiranya saya tidak dapat memberi komitmen pada kerja yang dilakukan. Terima kasih kepada mereka yang mengambil berat dan membantu mengurangkan keresahan hati. Doakan saya menjadi kuat dan tabah.

Alhamdulillah... saya semakin boleh menerima kenyataan yang saya sudah tidak punya nenek lagi. Nenek yang pernah menjaga saya dengan penuh kasih sayang dan membesarkan saya bersama kedua umi dan walid. Nenek yang selalu menjadi seperti bidadari yang menenangkan hati tika duka dan seorang pendengar setia.

" sesungguhnya Allah berhak mengambil apa pun yang Dia kehendaki, seagaimana Dia berhak memberikan apa sahaja yang Dia kehendaki. Segala sesuatu disisi ALLAH itu memiliki batas da ketentuan. Hendaknya engkau bersabardan mengharaokan pahala kepadaNYA. [al-Bukhari II/80 & Muslim II/636]

Pada 27th Oct 2009, dalam jam 4.45pm, nenek menghembuskan nafas yang terakhir akibat dari kanser perut yang lambat didetect. Syukur pada Illahi kerana memberi kesempatan kami sekeluarga beraya bersama arwah nenek sekali gus menyambut ulang tahun kelahirannya yang ke 63 pada 23 sept. Semoga rohnya ditempatkan dikalangan insan-insan istimewa disisi ALLAH swt. Al-fatihan untuk nenekku tersayang. Semoga tenang di sana... Thalmah binti Salleh.

1 comment:

  1. Kematian itu pasti dan detiknya tidak akan ditangguh-tangguh walau sesaat... sabar dan redha, insyaAllah pertemuan bakal terjadi di syurga menanti...

    Yang pergi biarkan pergi dengan tenang, yang hidup, wajib meneruskan kehidupan dengan lebih baik... insyaAllah

    all the best for exam tomorrow!

    ReplyDelete