Saturday 19 December 2009

salam bercuti...


kepada sahabat yg menanti entri baru dari saya.... mintak maap la tak dapat nk post apa2 sebab sangat bz dengan tugasan sebagai anak sulung dari 6 adik beradik... maklum la kakak sulung kan.... hmmm


cuti kali ni saya tidak bekerja seperti biasa... Sya hanya duduk rumah mengurus rumah tangga.. Menjaga adik2 yang nakal dan menghabiskan masa dengan menjahit baju... Kadang2 belajar masak dengan umi. Seronok juga...


Saya memang tak pro dalam memasak yang complicated, setakat masak yang simple boleh la. Perkara paling tak boleh lupa ialah masak pucuk ubi masak lemak cili api... Saya masak ikut suka hati seperti masak lauk lemak cili api biasa. tapi apa yang berlaku sebenarnya memasak pucuk ubi adalah sukar dan lauk gulai saya menyebabkan siapa yang makan akan mengalami pening2...hahhahahah...


Umi la tukang mengalter menu tengah hari itu... Rupa-rupanya masak lemak utk sayur jenis pucuk ni agak berbeza dari lauk lemak biasa... Pengalaman yang tak dapat dilupakan sepanjang belajar masak. Sememangnya tugasan masak tengah hari adalah tugas saya..Cuma kadang-kadang saya mahu kelainan dalam setiap menu... [untuk masa depan juga kan?]


So, untuk kawan-kawan yang sedang duk lepak kat rumah... Luaskan pengalaman dan pengajaran anda dengan mencuba sesuatu yang baru bagi anda.. Pasti seronok dan anda tak kan pernah lupa... insyaALLAH...

No comments:

Post a Comment