Tuesday 23 March 2010

NUR!!!! Bangun...

Salam sahabat, semoga terus di bawah payung lindungan ALLAH. bagaimana iman mu hari ini? Lebih baik dari semalam hendaknya...

Saya ingin meluahkan tentang kekesalan saya pada diri sendiri. Saya sudah tidak seperti dulu. Seperti seorang yang lupa pada diri, lupa pada Pencipta. Kenapa dengan saya??
Saya cuba bermuhasabah diri, kenapa saya bergini? Saya menjumpai beberapa faktor saya jadi macam ni......
1. Terlalu asyik masyuk dengan kelalaian dunia. Benar dunia ni indah, dan melalaikan sampai saya lupa kenapa saya ada di dunia.

2. Tiada lagi penambahan ilmu yang dilakukan. Hanya bertahan dengan ilmu yang ada. Ilmu yang setipis malah lebih nipis dari kulit bawang. (satu sel je kot kalau dalam bahasa science nya)
3. Terlalu memikirkan masalah remeh temeh sehingga menjejaskan hati dan perasaan.
4. Tidak hidup dalam kelompok orang-orang solehah. Tak seperti di UPSI. Owh rindu tarbiah, rindu dakwah......
5. Tidak menegur perbuatan mungkar di depan mata walaupun dengan hati.
6. Yang ni malu nak bagi taw, tapi biar padan muka saya sebab dengan ALLAH saya tak malu buat dosa. Melakukan dosa walau tahu diri berdosa.

Precaution!!! (kena alert ni)
1. Jangan lupa akhirat. Ingat mati Nur!!!!!
2. Kalau tak ada ustazah nak beri tazkirah, baca la buku-buku agama. Tak paham?? kan telepon ada, SMS je dengan ustazah dan sahabat2 dulu.
3. Tak payah serabut kepala pikir benda-benda yang kecik dan hasilnya belum pasti. Ni ada tugas lebih penting wahai muslimah!!!!

4. Memang susah nak cari sahabat yang sudi bertazkirah bersama di tengah2 bandar macam ni, disebalik kesibukan manusia mengejar dunia. Sahabat solehah yang dirasakan mampu untuk membentuk semula diri harus dihubugi..... Email, blog dan SMS je.
5. Kalau tak mampu tegur dengan lidah, tegur dengan hati. Biar la selemah-lemah iman pun. Yang penting kerana ALLAH. Jangan pandang je... Eh untuk diri sendiri, jangan la sekali join pulak!!!! Get rid from it!!!!!
6.Ha apa lagi???? Belum lagi kiamat, belum lagi mati. Taubat nur!!!!! janji jangan buat lagi.... JAnji pada diri dan malu pada ALLAH..... Ya ALLAH ampuni aku....

p/s Untuk jiwa yang dahaga keindahan dalam Islam dan untuk roh yang merindu Penciptanya! Bangun la, kembalikan cintamu pada Dia. Bangun Nur.... Jangan lalai lagi.... Bangun!!!!!!!!!

Caiyok!!! aja-aja fighting!!!
doakan saya sahabat....

2 comments:

  1. doa pasti terbang dari saya buat kamu... insyaAllah, pastinya yang terbaik untuk kamu!

    selamat !

    wslm

    ReplyDelete
  2. saya juga sentiasa doakan kamu apin=)

    ReplyDelete