Friday 1 May 2009

Marah....Nafsu paling jahat...


salam...
Saya sangat sedih ari ni.. Today is my bufday taw.. Yang ke 22 tahun.. Getting older and older... Tapi hari ni gak yang banyak menumpahkan air mata saya. Saya tak puas ati kat somebody ni.. Luahan hati saya langsung tak didengar oleh orang yang sepatutnya dengar dan baiki. Nasib la ada kawan-kawan yang tadinya menyambut bufday saya, mereka menenangkan saya... Alhamdulillah. Saya kalau tak puas ati selagi tak luah selagi tu nak mara dan kalau tak boleh nak mara, saya nangis.. Tapi saya lagi suka melepaskan mara dengan menumbuk benda yang lembut macam bantal, menyepak barang-barang yang kuat dan tidak mudah pecah...hihihihih. Walaupun saya kecik je orangnya tapi saya mampu memnyepak dengan kuat ketika marah...

Teringat zaman muda-mudi, saya seorang yang baran sampai nenek saya pangil saya "tebuan hitam". Saya jenis suka belasah orang. Mana belajar? Ini yang saya tak tahu...hihihi.. Masa darjah satu, saya pernah menampar seorang budak lelaki kerana memegang pipi saya. Dah la tangan ada carbon pensel. Habis muka saya! Apa lagi, kena la penampar. Nangis budak tu...Wekkk gembeng betol...

Masa tingkatan satu, seorang lelaki yang agak poyo buat pasal dengan saya. Dia duduk belakang meja saya je. kebetulan saya depan sekali... Saya pusing dan tolak meja sampai budak lelaki tu tersepit. Pastu buat muka tak bersalah...Semua student on that time terkejut sebab tak percaya saya boleh tolak meja sekali dua.. Kalau dalam keadaan tak marah, rasanya saya tak larat kot..hihihihi
Sekolah menengah saya pengawas yang selalu membawa pencil case kemana-mana. Bila tengok students buat hal saya akan tegur, but kalau melawan balik, pencil case saya akan melayang ke muka...huhuhu garang la jugak..

Tapi bile dah besar ni, jarang sangat dapat melepaskan perasaan baran saya ni... Memang kontrol gile la.. Tapi sahabat-sahabat saya biasanya akan sedar bila saya marah dan tidak puas hati. Sebab muka saya akan berubah tahan mara. Jadi saya akan diam. Kalau cakap pasti ada yang terasa hati atau terkeluar maki...Wisau la...So, better shut my mouth until okey...
Itu la saya, yang dikatakan lemah lembut, bersuara katun dan bertubuh kecik... Mungkin jadi macam tu sebab saya tidak pernah diajar lemah.. Dugaan hidup menjadikan saya kuat dan berani..chewah! Saya kena berani sebab saya anak sulung, contoh adik2. Kalau saya lembek, adik2 saya pon lembik la jugak.. Kami ni semuanya perempuan, kena la pandai jaga diri, sebab tak ada saudara lelaki untuk protect us...wallahualam

1 comment:

  1. salam.
    selamat hari ulang tahun...semoga dipermudahkan segala urusan..murah rezeki...all the best

    aku bah

    ReplyDelete