Wednesday 4 February 2009

Perempuan memang tidak guna…


Perempuan memang tidak guna…

  1. Perempuan memang tidak guna kain yang nipis untuk membuat bajunya, sehingga terbayang kulitnya. Kerana dia tahu bahawa pakaian seperti itu adalah pakaian yang layak untuk dipakai perempuan yang tidak mengahargai diri sendiri..
  2. Perempuan memang tidak guna rantai kaki yang berloceng untuk dililitkan pada kakinya. Rantai ini apabila dipakai walaupun tersembunyi tetap bergemerincing dan menarik perhatian orang lain, lebih-lebih lagi lelaki JAHAT. Kerana dia tahu sekiranya dia memakainya dia telah melanggar larangan Allah swt dalam surah An-Nur ayat 31.
  3. Perempuan memang tidak guna minyak wangi yang baunya semerbak. Wangian sebegini mempunyai kuasa penyerakan bau yang amat tinggi kerana kadar kemeruapannya tinggi. Biasanya, kekuatan bau ini menunjukkan kadar ke kompleksan rantai alcohol yang digunakan untuk membuat pewangi itu. Kerana dia tahu sabda rasulullah saw bahawa wanita yang keluar rumah dengan memakai wangian, adalah seperti pelacur. Bukan tidak boleh berwangian, tetapi bersederhanalah.
  4. Perempuan memang tidak guna kata-kata yang keji, Kerana dia tahu sesiapa yang berkata keji maka rendah la akhlaknya. Hal ini di jelaskan dalam surah Ibrahim ayat 24-26.
  5. Perempuan memang tidak guna masa berborak untuk mengata hal orang lain @ mengumpat @ mengaibkan saudaranya sendiri. Kerana dia tahu bahawa orang yang suka mengumpat seolah-olah ia memakan daging saudaranya sendiri. Persoalan ini dinyatakan kepada kita dalam firman Nya ayat 12 surah al-hujurat.
  6. Perempuan memang tidak guna tudung 3 segi lalu diselempangkannya sehingga menampakakan apa yang tidak perlu diperlihatkan kepada umum terutamanya lelaki yang mempunyai mata apnahan syaitan. Kerana dia tahu apabila bertudung, dia wajib melabuhkan tudungnya sehingga menutup alur lehernya dan tidak menampakkan bentuk bahagian dadanya. Pesan Rasulullah saw seperti yang disuruh oleh Allah disebut dalam ayat 59 al-Ahzab.
  7. Perempuan memang tidak guna lenggok bahasa yang boleh mengoda seorang lelaki. Bila bercakap dengan lelaki bukan mahram haruslah dengan tegas. Bahaya suara wanita yang memujuk dan boleh mencairkan ego lelaki tercatat dalam ayat 32 surah al-Ahzab.
  8. Perempuan memang tidak guna alat make up untuk menonjolkan kejelitaannya melainkan untuk suaminya. Adab bertabaruj atau bersolak ini amat ditekan kan kepada wanita muslim kerana semestinya kecantikan adalah hak ekslusif yang mesti dipersembahkan kepada suami..
  9. Perempuan memang tidak guna kain tudung yang jarang-jarang. Kerana apabila memakai tudung seperti ini menampakkan juga bahagian yang sepatutnya ditutup rapi. Rambut adalah mahkota, jangan ia menjadi tidak berharga kerana selalu ditayang…
JIKA ANDA PEREMPUAN YANG TIDAK GUNA SEPERTI DI ATAS, ANDA ADALAH WANITA SOLEHAH.....iNSYAALLAH....

No comments:

Post a Comment