Saturday 21 February 2009

wildani


Saya tak tahu menulis sajak. Tak pernah cuba.. mungkin pernah tapi sekadar suka-suka.. kalau kawan2 nk gelak... gelak la ye...ni dr hati saya yg tetbe rase tak layak...tak layak ape? Awk semua fikir la sendiri ye...


Waldani
Dimana wildan ku
Mungkinkah di depan mata
Atau mungkin juga disebalik tabir masa
Dimana wildanku
Barangkali sedang sibuk menyiapkan diri
Dengan pedang keimanan dan ketakwaan
Menjadi pembimbing diri ini
Biar aku menjadi ainul mardiahnya nanti
Bersemayam didahan cinta syurga
Selamanya bersama
Tapi,
Layakkah aku menjadi bidadari syurga?
Layakkah aku untuk menemani wildanku?

3 comments:

  1. ok la tu....canggih da...all the best..permulaan yang baikk

    ReplyDelete
  2. gapo wildan tu???

    ReplyDelete
  3. wildan tu bidadari(lelaki) untuk wanita solehah.. Kalau suami yg soleh dia akan menjadi wildan isterinya yang solehah..dan kalau isteri itu solehah, dia akan jd bidadari(ainul mardiah) untuk suaminya nnt... insyaALLAH..cinta yg disulami cinta Illahi kekal ke akhirat sana...

    ReplyDelete