Tuesday 1 March 2011

teletah menyambut kelahiran...


Salam... lamenye x update blog kan???
bukan ape... Im very bz rite now... heheh biasalah bakal guru cemerlang..
actually bz tunggu little mujahid lahir... x sabar rasa nk tgk muka dia..

Dua tiga ari kebelakangan ni dah mula ada tanda-tanda ingin bersalin. Agak nervous jugak la. Hehheh, 1st experience la kate kan. 1st time bleeding panggil hubby dari toilet. Cakap dah ada darah. Waaaaa~ kalut punya pasal hubby terus pakai baju melayu hijau ala-ala mau nikah. Saya pun tanya, "abg nk g mane pakai baju melayu?"...
"abg nk sambut baby", balasnye.
" ni bukan nk sambut baby, ni nak nikah lagi" balas saya. Saya ckp la x sakit pun lg bg dia kurang kalut dan tenang.. Sian jugak tgk hubby.

Pernah jugak kejut hubby malam-malam.. Suh picit2 pinggang. Dah kul 2 pg sapa yg larat bangun mmg hebat. Tp hubby sy xthn jugak. hanya tangan dia je yg melekat kat pinggang dan x gerak2. rupanya dia tido balik... ALa sian betul. Pernah suh teman buang air kecik dalm kul 3 4 pg, dia bangun dan duduk kat kerusi tp mata tutup. Terseksa betul tgk. Pastu saya rasa x nk susahkan hubby. Kalau contraction kuat sgt baru saya kejut dia.

Pagi tadi, saya kejut dia awal2. Paksa dia wat air selusuh. Sebab doa suami untuk isteri termakbul. Semalam masa sakit pun hubby kena mara... Bukan niat nak marah, tp dah sakit.
tapi ALhamdulillah, walaupun kdg2 hubby saya ni blur (1st time kot) dia still always by my side.. setia menanti..

Masa buat pemeriksaan jantung baby, dia sanggup teman kat tempat pemeriksaan, sambil tu kacau2 perut,memain barang2 doc. Sampaikan bacaan graf jantung pun terumbang abing di buatnya. Tengah saket pun dia masih buat lawak.. Mayb dia nk kurangkan nervous kot...

Alhamdulillah ramai yang bg sokongan dan doa2. semoga Allah permudahkan urusan ini....

No comments:

Post a Comment